Siirry pääsisältöön

Bucket list, jonka eräpäivä on kolmenkymmenen vuoden päästä

Muutama viikko sitten viikonloppu meni upean naisen 50v- synttäreillä. Juhlat oli aivan ihanat! Hyvää ruokaa, mahtavaa livemusiikkia, rento tunnelma ja mukavia ihmisiä. Mulla on todella kiitollinen olo, kun pääsen osallistumaan toisten tärkeisiin juhlapäiviin.

Näistä synttäreistä inspiroituneena haluan jakaa teille 30 asiaa, jotka haluaisin tehdä ennenkuin itse täytän 50v! Tällä hetkellä olen 20v, täytän syksyllä 21v. Minulla on siis aikaa jokaista kohtaa kohden vajaa vuosi! Wish me luck.

Tämän postauksen kuvat on omia kuviani lukuunottamatta kyseisiltä synttäreiltä.

1. Mennä naimisiin
Oon koko pienen elämäni ajatellut meneväni naimisiin. Haluan mennä naimisiin muun muassa seuraavien syiden takia:
1. Haluan olla vaimo
2. Haluan pitää sormusta vasemmassa nimettömässä. 
3. Haluan kävellä alttarille ja luvata miehelleni, että olen hänen kanssaan kuolemaan asti. 
4. Haluan juhlia meidän rakkautta ihanilla häillä, joissa saan kertoa rakkaudestani kaikille. 
5. Haluan upealle häämatkalle. 
6. Haluan yhteisen sukunimen mieheni kanssa.

2. Saada lapsia
Mun mielestä lapset kuuluu elämään, enkä edes osaa kuvitella vanhenevani ilman omia lapsia. Äitiys on sellanen asia, jonka oon aina halunnut kokea. Se on mun mielestä yksi maailman ihanimpia ja antoisimpia asioita.

3. Omistaa asunto
Tulevaisuudessa haluan omistaa oman kotini. Omistaminen mahdollistaa sen, että pystyn tekemään siitä juuri sellaisen kuin haluan. Silloin saan päättää lattioiden ja seinien värit sekä aina halutessani remontoida taloa.

4. 'Omistaa' squad
Haluan, että mulla ois vanhempana oma squad. Squadiin kuuluisi minun ja mieheni lisäksi muita aviopareja. Kävisimme yhdessä ainakin mökkeilemässä, ulkomailla ja festareilla! 

5. Tehdä työtä jota rakastan
Työn tekeminen on todella iso osa arkea, joten on tärkeää tehdä työtä josta oikeasti nauttii. Mulla on tällä hetkellä kolme haaveammattia; koulukuraattori (tähän olen kokoajan matkalla), opettaja ja näyttelijä.


6. Matkustella mahdollisimman paljon
Mulla on todella paljon matkailuun liittyviä unelmia! Haluan muun muassa tehdä roadtripin jenkeissä, lukea kirjaa Balilla ja käydä puhuvalla vessanpöntöllä Japanissa.

7. Ottaa äkkilähtö
Tämä kohta liittyy matkustamiseen, mutta silti tää on eri juttu. Haaveilen siitä, että pystyisin joskus olemaan YOLO ja spontaanisti varaamaan äkkilähdön ja lähtemään.

8. Olla tukihenkilö/perhe nuorelle, jolla on kotona vaikeaa
Haluan auttaa tälläistä nuorta selviämään, antaa rakkautta ja yrittää edes jotenkin helpottaa hänen elämäänsä. Tämän tyyliset asiat on lähellä mun sydäntä.

9. Kiinnittää rakkauslukko kaiteeseen
Tää on hieman kliseinen, mutta voi vitsi haluan toteuttaa tämän! Mua harmittaa todella paljon, että emme laittaneet Joonaksen kanssa viime syksynä rakkauslukkoa Seinejoen siltaan.

10. Pelastaa rescue koira
Oon miettinyt tätä asiaa viime aikoina paljon. Mulla on päällä ikuinen koirakuume, mutta koiran ottaminen ei ole tällä hetkellä mahdollista. Elämän tilanteen salliessa haluaisin antaa hylätylle pikkuiselle kodin.


11. Juhlia omia polttareita
Osallistuin alkukesästä polttareihin (pääset lukemaan niistä tästä) ja oon niistä asti suunnitellut omia polttareitani! Kuulostaa varmasti hölmöltä, mutta tiedän jo suurinpiirtein millaiset niistä haluan ja ketä sinne haluaisin.

12. Lähteä au pairiksi
Tuun tekemään lähiaikoina tähän liittyvän postauksen! Kerron siinä postauksessa tämän unelman taustaa ja syitä.

13. Asua ainakin hetken aikaa ulkomailla
Oon asunut 6 vk Tsekeissä ja se oli ihan mahtavaa! Sen kuuden viikon jälkeen mulla oli tunne, että selviän ihan mistä tahansa. Haluan ehdottomasti asua ulkomailla uudestaan. Uudessa paikassa ja pidemmän aikaa.

14. Tehdä vapaaehtoistyötä ulkomailla
Unettomina öinä eksyn helposti vapaaehtoistöiden nettisivuille. Hetken surffailun jälkeen olen lähdössä pelastamaan kilpikonnia tai suojelemaan norsuja. Aamuisin nämä ideat ei tunnu yhtä järkeviltä, mutta joskus vielä elämäntilanteen salliessa lähden konkreettisesti parantamaan maailmaa.

15. Ottaa tatuointi
En halua täyttää itseäni tatuoinneilla, mutta muutaman haluan ehdottomasti ottaa! Mulla on tällä hetkellä täysin selkeä visio yhdestä tatuoinnista, mutta hyvän tatuoijan löytäminen ja ajanvaraaminen tuntuu työläältä.


16. Opetella juomaan teetä
En juo kahvia ja joka ikinen kerta siitä kieltäytyessä minulta kysytään "Haluatko teetä?". Kyllä vastauksen lisäksi haluaisin juoda teetä ihanien teepussien takia.

17. Opetella käyttämään kassakonetta
Mulla on jostain syystä kammo kassakoneita kohtaan. En ole koskaan käyttänyt kassakonetta tai edes työskennellyt paikassa, jossa käytetään. Välttelen jopa vähän tälläisiä työpaikkoja, mikä kuulostaa ja tuntuu ihan älyttömän typerältä.

18. Osallistua viininmaisteluun aka viinitastingiin
Hienostunutta ja ehkä vähän kiusallista. Mieluiten ottaisin osaa tälläiseen ulkomailla.

19. Shoppailla katsomatta hintalappua
Tää ei välttämättä tule ikinä onnistumaan, koska a) Haluan tietää paljonko vaate maksaa ja b) Katson hintalapusta yleensä vaatteen koon. #opiskelijabudjetillaeitehdänäin.

20. Hyödyntää blogia jotenkin
Tykkään blogin kirjoittamisesta ja tulevaisuudessa olisi todella mahtavaa hyötyä tästä jollakin tavalla. Esim. Saada tätä kautta uusia kontakteja / elämyksiä / rahallista hyötyä tai pystyä auttamaan muita ihmisiä kirjoituksillani.



21. Saada kunniatehtäviä kuten kaaso ja kummi
Nämä molemmat on tosi hienoja kunniatehtäviä, jotka sisältävät myös paljon vastuuta. Haluaisin ehdottomasti päästä kokemaan näistä molemmat! 

22. Puhua englantia häpeilemättä
Tällä hetkellä häpeän hieman englanninkielen taitoani, koska olen surkea lausumisessa! Toivon ja pyrin siihen, että vanhempana ja viisampana tämä häpeä menee kokonaan ohi.

23. Luovuttaa verta 
Äitini on käynyt usein luovuttamassa verta ja pikkutyttönä olin yleensä mukana (syömässä). Ajattelin silloin, että aikuisena menen itsekkin. Vielä en ole koskaan käynyt, mutta tarkoituksena olisi alkaa käymään säännöllisesti.

24. Käydä zumbassa säännöllisesti
Zumba on salainen haave harrastukseni. Haluaisin alkaa käymään sielä jo nyt, mutta en saa ketään lähtemään mukaani! Voisin mennä myös yksin, mutta kaverin kanssa se olisi hauskempaa.

25. 
Oppia tekemään hienoa gurmee ruokaa
Osaan tehdä perus kana- ja liharuokia ihan hyvin, mutta mitään sen hienompaa en osaa! Olisi mahtavaa osata valmistaa hienoa ja eksoottista ruokaa. Tai osata edes paistaa kunnon pihvi.


 26. Poistaa negatiivisuus elämästä
Sellaiset ihmiset ja asiat, jotka tuovat ainoastaan negatiivisuutta elämään. Miksi ihmeessä haluaisin pitää ne elämässäni?

27. Olla ammattilaisvalokuvaajan kuvattavana
Tämä on vähän mukavuusalueeni ulkopuolelta, mutta haluaisin silti kokeilla. Tämä tulee toteutumaan ainakin hääkuvien kautta.

28. Kokeilla kaikkea extremeä
Muun muassa; painotonta lentämistä, koskenlaskua ja lentokoneesta hyppäämistä.

29. Oppia tuntemaan itsensä läpikotoisin
Otsikko kertoo kaiken oleellisen.

30. Viettää elämä, jota voi 50v:nä ajatella hymyillen
Tämä kohta tiivistää käytännössä koko listani. En halua joutua viisikymppisenä kriiseilemään siitä, että en tehnyt sitä tai tätä. Haluan mieluummin ajatella nauraen, että miksi piti tehdä noinkin.




Tätä postausta oli mukava ja yllättävän vaikea tehdä. Alkuun kaikki kohdat lukuunottamatta naimisiin menemistä ja lapsien hankkimista koski matkailua. Haluan todella todella paljon nähdä maailmaa. Karsin kuitenkin matkailuun liittyvät kohdat minimiin, koska ajattelin tehdä niistä oman postauksen.

Mitä sun listalta löytyy? Yllättikö jokin mun listalla oleva asia?

Ps. Haluaisin myös pussata delfiiniä ja saada siitä täydellisen instagram-kuvan.

Marleena

Kommentit

  1. Ihana bucket list! Uskon, että sinä tulet saavuttamaan todella monet noista asioista. En ole oikeastaan koskaan tehnyt vastaavaa listaa mutta minulla on tiettyjä juttuja kyllä, joita haluan joskus tehdä mm. nähdä vanhat inka- ja mayakaupungit Väli-Amerikasta. Olen haaveillut pääseväni joskus Australiaan katsomaan kenguruita, maan ihmeellistä luontoa ja tapaamaan myös ystävääni, joka on asunut siellä jo 15 vuotta. Tapaamme kyllä joka toinen vuosi kun on Suomessa.

    Haaveilin joskus laskuvarjohypystä ja ystäväni järjestivät tandem-hypyn minulla synttäreiden kunniaksi kerran. Se oli ihan huikeaa. Haluaisin myös oppia sukeltamaan ja katsella kaloja turkoosin kirkkaassa vedessä jossain kaukana.

    Yritä, joka päivä tarttua myös eteen tuleviin mahdollisuuksiin ja saada sitä kautta kokemuksia itselleni.

    Onnea sinulle oman bucke listasi saavuttamiseen!


    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ihanasta kommentistasi! :) <3 Ihania ystäviä sulla! Ja onnea myös sun haaveiden saavuttamiseen!

      Poista
  2. Itse kun kävin Japanissa niin puhuva vessa jäi kakkoseksi kun törmäsin puhuvaan pankkiautomaattiin. Siinä meni hetki hihitellessä.

    Ja käy ehdottomasti luovuttamassa verta jos pystyt ja saat. Itse en saa ja olen ollut saavana osapuolena. Tuntuu kieltämättä vähän hassulta että minun suonissani virtaa jonkun toisen veri

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kuulostaapa mielenkiintoiselta! Ja todellakin käyn luovuttamassa verta, jos vaan tosiaan olen kelvollinen siihen hommaan :)

      Poista
  3. Hauska postaus ja sulla on kyllä mielenkiintoisia toiveita tulevalle, toivottavasti saat ainakin suurimman osan ruksattua :).

    VastaaPoista
  4. Meikäläisen vastaava bucket list olisi eräpäivässään, kun täytän 71, pitääpä ruveta miettimään. Hyvään ajankohtaan osui tämä teksti, koko vuoden olen tietoisesti ottanut askeleita kohti unelmiani ja nyt tuntuu vauhti kiihtyvän itsestään

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kommenteista <3

Tämän blogin suosituimmat tekstit

ASIAA HAALAREISTA JA MUISTA AMK-JUTUISTA

Oi ihana kamala opiskelijaelämä. Ammattikorkeakoulussa opiskeluun liittyy luonnollisesti paljon opiskelua ja tentteihin lukemista. Se voi kuitenkin olla paaaljon muutakin, jos niin haluaa! Tässä postauksessa kerron teille vinkkejä haalareista & haalarimerkeistä, opiskelijatapahtumista, opiskelijajärjestö- ja tutor toiminnasta. Pyrin kertomaan näistä asioista sillä periaattella, että täysin tietämätönkin pystyisi ymmärtämään jotain. Ennen varsinaiseen aiheeseen menemistä haluan muistuttaa/kertoa tietämättömille: Olen opiskellut kaksi vuotta Vaasan ammattikorkeakoulussa sosionomiksi. En tiedä muiden koulun tavoista tai toiminnasta tiedän ainoastaan meidän. Jossain toisessa AMKissa asiat voivat olla ihan erilailla. "Opiskelijaelämä on parasta aikaa, HEI Ei huolen häivää, vaan rutkasti frendei En oo oravan pyöräs, vaik on työläst Ongelmii tulee jos aina vain on myöhäs Keskellä viikkoo, ohjelmaa löytyy" Haalarit Ammattikorkeakouluun liittyy vah

Polttarit ja palaneet posket

Rakkaus on yksi maailman ihanimpia asioita. Sitä saa ja pitää juhlia. Naimisiin meno tarkoittaa mulle sitä, että on löytänyt vierelleen ihmisen, jonka kanssa haluaa satavarmasti viettää koko loppuelämän. Se on ihan mahtava juttu ja siitä syystä häät kuuluu mun lempijuhliin. Tänään ei kuitenkaan puhuta häistä vaan häitä ennen olevista polttareista! Wikisanakirjan mukaan polttarit on  avioliittoon astumiseen liittyvä initiaatiomeno tai siirtymäriitti .   Ihmisten kielellä sanottuna polttarit tarkoittaa päivää, jonka kaaso/bestman+ polttariporukka järjestää yllätyksenä tai "yllätyksenä" tulevalle morsiammelle/sulhaselle. Päivä voi käytännössä sisältää ihan mitä tahansa. Viikonloppuna sain viettää ihanan Annin polttareita. Meillä kävi hyvä tuuri, koska polttaripäivänänä oli todella hieno sää! Hänen polttareihin sisältyi muun muassa; picnik hyvillä eväillä,  naimisiin menemisen sotilasesterata, vaimotestejä kuten; öljyjen tarkastaminen autosta ja puiden pilkkominen, morsi

Katsaus kesään 2019

Kesä on tänä kin vuona mennyt todella nopeasti! Tuntuu höpsöltä, että kalenterit näyttää ihan just syyskuuta ja koulu jatkuu, mutta ulkona on +20 astetta lämmintä! Kesä kuitenkin alkaa pikkuhiljaa olemaan ohitse, joten tässä postauksessa tehdään katsaus mun kesään. Alkukesästä puhuin blogin puolella loman pitämisestä rankan kevään takia. Tässä en oikein onnistunut. Oon ollut aika paljon töissä, mutta jaksaminen on riittänyt hyvin ja on ollut mukava saada rahaa. Tällä hetkellä kaikki raha vie mua lähemmäs yhtä isoa unelmaa, josta tuun kertomaan teille myöhemmin! Suoraan sanottuna kesä on ollut todella kiireinen, etenkin viikonloppujen suhteen! Mulla on muistaakseni ollut yksi ainoa viikonloppu, jolloin ei ole ollut mitään suunnitelmia. Oon kiitollinen siitä, että on ollut paljon juhlia ja menoja rakkaiden ihmisten kanssa. Samaan aikaan se on kuitenkin ollut myös rankkaa, koska kotona rauhoittuminen ja parisuhdeaika on jääneet hyvin vähälle. Ootan sitä, että elämä palautuu taas vä