Siirry pääsisältöön

Rehelliset kuulumiset

Mua henkilökohtaisesti turhauttaa, jos kysyn "mitä kuuluu?" ja saan vastaukseksi "ihan hyvää :)". Varsinkin, jos mua oikeasti kiinostaisi tietää kyseisen ihmisen kuulumisia! Ei tuo vastaus kerro mitään. Yleensä sitten kysyn uudestaan, että mitä oikeasti kuuluu tai pyydän kertomaan mitä "ihan hyvää :)" sisältää. Mitä kuuluu?- on oikeasti tärkeä kysymys ja on tärkeää kuunnella myös vastaus. Välillä kannattaaa pysähtyä ja kysyä myös itseltä, että miten menee ja mitä kuuluu.

Mulle kuuluu tällä hetkellä oikeasti aika hyvää. Koulujutut on hyvällä mallilla, eikä tällä hetkellä aiheuta kovin paljoa turhaa stressiä tai ahdistusta. Tulevat tentit kuitenkin hieman stressaa, koska aiheet on mielestäni vaikeita. Englannin tunnit myös hieman ahdistaa, ne on niiin mun mukavuusalueen ulkopuolella. Mulle on jäänyt traumoja peruskoulun englannin tunneilta. Hyi että.

Tajusin muutama päivä sitten, että alle kuukauden päästä alkaa kesäloma koulusta! Ihan hullua, vastahan tämä lukukausi alkoi. Kesäloman alkaminen tarkoittaa myös sitä, että silloin mulla on kaksi vuotta sosionomi opintoja takana! Aikaisemmat kesät mulla on mennyt lähes poikkeuksetta töissä. Viime kesänäkin olin muutamaa hassua vapaapäivää lukuunottamatta kokoajan töissä. Tänä vuonna olen kuitenkin päättänyt pitää myös kesälomaa! Kevät on ollut kiireinen ja henkisesti raskas, joten haluan keskittyä enemmän omaan hyvinvointiin ja jaksamiseen.
Ihmissuhdeasiat on kunnossa ja mulla on ihania ihmisiä ympärillä. Samaan aikaan kuitenkin kaipaan uusia ihmisiä mun elämään. Jokainen ihminen ja ihmissuhde kuitenkin tuo aina jotain uutta. Tällä hetkellä erityisesti parisuhde lisää mun onnellisuutta.

Pakastimessa on mun lempparijäätelöä ja ulkona on ollut viime päivien ajan ihana ilma! Aurinko paistaa, ei ole kylmä ja linnut laulaa. Saan auringosta energiaa ja positiivisuutta. Kukaan ei voi olla surullinen, jos on jäätelöä ja aurinko paistaa.

Oon viimeaikoina miettinyt tosi paljon tulevaisuutta. Mun tulevaisuuden haaveisiin kuuluu häät, lapsia, oma koti, mukava työpaikka ja paljon matkustelua! Rakastan olla nuori ja elää niin sanottua helppoa ja vapaata elämää. Välillä kuitenkin tulee sellainen olo, että en millään jaksaisi odottaa noiden asioiden olevan ajankohtaisia. Niihin kuitenkin menee vielä useampi vuosi.
Tykkään tästä blogin kirjoittamisesta tosi paljon! Intoa kirjoittamiseen löytyy ja tällä hetkellä mulla on useampi luonnos odottamassa viimeistelyä (tai kirjoittamista ylipäätään). Olen tässä vieläkin täysin noviisi ja ajoittain kirjoittaminen on hieman tökkinyt. Välillä kesken kirjoittamisen olen pysähtynyt miettimään, että kiinnostaako tämä ketään ja saako kukaan tästä mitään irti. Yritän siinä vaiheessa muistuttaa itseäni, että kirjoitan loppupeleissä itseäni varten ja sen takia, että nautin tästä.

Olen jakanut blogini postauksia instagramiin ja se on tuntunu musta tosi typerältä! En tiedä mikä ihme siinä on. Ehkä en ole vain tottunut niin sanotusti markkinoimaan itseäni. Jakamisen myötä kuitenkin isoin osa teistä on löytänyt blogiini ja olen saanut paljon positiivista palautetta! Se on tuntunut tosi hyvältä.
Yksi asia mua ihmetyttää tosi paljon. Mulla on instagramissa yritysprofiili ja sitä kautta näen esimerkiksi sen, että kuinka moni on käynyt profiilissani tai nähnyt mun kuvan. Näen myös kuvieni jaot ja sen, että niitä jaetaan aika paljon. Se on tosi hämmentävää. Esimerkiksi mun ja Joonaksen yhteiskuvia on jaettu ja tallennettu. Myöskin mun blogiin liittyviä storyja ja kuvia on jaettu eteenpäin. Se tuntuu tosi oudolta. Kiitos kuitenkin blogini mainostamisesta.

Olen tällä hetkellä vähän flunssainen ja se harmittaa tosi paljon. En haluaisi tulla kipeäksi nyt. Mulla on pääsiäiselle kivoja suunnitelmia, enkä halua niiden menevän pilalle sairastumisen takia. Tarkoituksena olisi myös siivota vaatehuonetta ja laittaa turhia vaatteita pois. Flunssan lisäksi mua harmittaa meidän parveke. Siellä ei ole mitään, missä istua! Tällä hetkellä siellä on ainoastaan auton renkaiden vanteita ja kuntopyörä. Kuntopyöräkin on sellainen, että siinä pitää seistä.

Mitä sulle kuuluu?
Marleena

Kommentit

  1. Mie niin tiiän tuon tunteen, kun oikeesti haluaisit kuulla / kertoa mitä kuuluu ja sit se kohtaaminen jää kuitenkin jotenkin pintapuoliseksi. Tai se että joku kysyy mitä kuuluu sit kerron tiivistelmän et miten nyt menee, mutta kun kysyn et no hei mitä sulle kuuluu niin sit vastataan et ei mitää uutta 🤦🏻‍♀️🤷🏻‍♀️ toivottavasti sun pääsiäisensuunnitelmat toteutui 😊 täällä näkyi jo porukkaa shortseissa ja t paidassa, ite kyllä laitan vielä pipon ja lapsille huivitkin ettei tuu kevät flunssaa 😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo "ei mitään uutta" on kans raivostuttava! Varsinkin, jos ei pitkään aikaan ole vaihdeltu kuulumisia ja silloin ei välttämättä edes tiedä mitä kyseiselle ihmiselle "normaalisti" kuuluu. Pääsiäissuunnitelmat onneksi toteutui ja oli mukavaa. Hui, itse en pystyisi olla noin vähillä vaatteilla ulkona!:D Kiitos kommentistasi ja mukavaa kevättä! :)

      Poista
  2. Hei mukava tutustua vaasalaiseen bloggariin! Markkinoi vain rohkeasti blogiasi facebookissa ja instagramissa. Ne ovat hyviä väyliä nostaa blogia esille! Tsemppiä sinulle loppukauden opiskeluihin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos rohkaisusta ja tsempeistä! Mukavaa kevättä :)

      Poista
  3. Tosi tuttua toi "ihan hyvää" vastaus. Silti pakko myöntää, että sorrun itsekin siihen vähän liian useasti. Tosi monet nimittäin käyttää tuota kysymystä vain, koska niin on tapana kysyä, eikä oikeastaan haluta muuta kuin simppelin vastauksen.
    Näin perusteellinen kuulumis postaus oli ihana! Vaikka ei sua tunne, niin tuntui heti paljon läheisemmältä. Mulle kuuluu todella kiireistä, suoritan opintojen ensimmäistä harkkaa ja käyn samalla vielä töissä. No, onneksi toukokuun lopulla harkka loppuu ja voi keskittyä vain yhteen asiaan kerrallaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentistasi! Tsemppiä loppuharkkaan ja mukavaa kevättä! :)

      Poista
  4. Toi on kyllä raivostuttavaa! Ja toinen mihin itte välillä törmää on että "aa joo mä luinkin tuosta jo sun blogista / katoin insta storeista niin käydäänkö tää mun asia läpi ny". Juu-u, mutta tulitko ajatelleeksi että asiassa saattaisi olla pari muutakin pointtia / näkökulmaa joita en kertonut ja jotka haluaisin jakaa :D Toki näin introverttinä auttaa jos joku tietää jo osan menosta ja pystyy vaan täydentämään (säästää vaivan kertoa alusta asti) jolloin tuo on hyvä, mutta asian totaalinen ohittaminen on ärsyttävää :D

    hanna
    https://hannamariav.vaikuttajamedia.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho! Mä en oo tuohon ainakaan vielä törmännyt, mutta kuulostaa tosi raivostuttavalta! Kiitos kommentistasi ja hyvää kevättä! :)

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitos kommenteista <3

Tämän blogin suosituimmat tekstit

ASIAA HAALAREISTA JA MUISTA AMK-JUTUISTA

Oi ihana kamala opiskelijaelämä. Ammattikorkeakoulussa opiskeluun liittyy luonnollisesti paljon opiskelua ja tentteihin lukemista. Se voi kuitenkin olla paaaljon muutakin, jos niin haluaa! Tässä postauksessa kerron teille vinkkejä haalareista & haalarimerkeistä, opiskelijatapahtumista, opiskelijajärjestö- ja tutor toiminnasta. Pyrin kertomaan näistä asioista sillä periaattella, että täysin tietämätönkin pystyisi ymmärtämään jotain. Ennen varsinaiseen aiheeseen menemistä haluan muistuttaa/kertoa tietämättömille: Olen opiskellut kaksi vuotta Vaasan ammattikorkeakoulussa sosionomiksi. En tiedä muiden koulun tavoista tai toiminnasta tiedän ainoastaan meidän. Jossain toisessa AMKissa asiat voivat olla ihan erilailla. "Opiskelijaelämä on parasta aikaa, HEI Ei huolen häivää, vaan rutkasti frendei En oo oravan pyöräs, vaik on työläst Ongelmii tulee jos aina vain on myöhäs Keskellä viikkoo, ohjelmaa löytyy" Haalarit Ammattikorkeakouluun liittyy vah

Polttarit ja palaneet posket

Rakkaus on yksi maailman ihanimpia asioita. Sitä saa ja pitää juhlia. Naimisiin meno tarkoittaa mulle sitä, että on löytänyt vierelleen ihmisen, jonka kanssa haluaa satavarmasti viettää koko loppuelämän. Se on ihan mahtava juttu ja siitä syystä häät kuuluu mun lempijuhliin. Tänään ei kuitenkaan puhuta häistä vaan häitä ennen olevista polttareista! Wikisanakirjan mukaan polttarit on  avioliittoon astumiseen liittyvä initiaatiomeno tai siirtymäriitti .   Ihmisten kielellä sanottuna polttarit tarkoittaa päivää, jonka kaaso/bestman+ polttariporukka järjestää yllätyksenä tai "yllätyksenä" tulevalle morsiammelle/sulhaselle. Päivä voi käytännössä sisältää ihan mitä tahansa. Viikonloppuna sain viettää ihanan Annin polttareita. Meillä kävi hyvä tuuri, koska polttaripäivänänä oli todella hieno sää! Hänen polttareihin sisältyi muun muassa; picnik hyvillä eväillä,  naimisiin menemisen sotilasesterata, vaimotestejä kuten; öljyjen tarkastaminen autosta ja puiden pilkkominen, morsi

Katsaus kesään 2019

Kesä on tänä kin vuona mennyt todella nopeasti! Tuntuu höpsöltä, että kalenterit näyttää ihan just syyskuuta ja koulu jatkuu, mutta ulkona on +20 astetta lämmintä! Kesä kuitenkin alkaa pikkuhiljaa olemaan ohitse, joten tässä postauksessa tehdään katsaus mun kesään. Alkukesästä puhuin blogin puolella loman pitämisestä rankan kevään takia. Tässä en oikein onnistunut. Oon ollut aika paljon töissä, mutta jaksaminen on riittänyt hyvin ja on ollut mukava saada rahaa. Tällä hetkellä kaikki raha vie mua lähemmäs yhtä isoa unelmaa, josta tuun kertomaan teille myöhemmin! Suoraan sanottuna kesä on ollut todella kiireinen, etenkin viikonloppujen suhteen! Mulla on muistaakseni ollut yksi ainoa viikonloppu, jolloin ei ole ollut mitään suunnitelmia. Oon kiitollinen siitä, että on ollut paljon juhlia ja menoja rakkaiden ihmisten kanssa. Samaan aikaan se on kuitenkin ollut myös rankkaa, koska kotona rauhoittuminen ja parisuhdeaika on jääneet hyvin vähälle. Ootan sitä, että elämä palautuu taas vä